Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.12.2008 21:11 - Предколедно
Автор: lava Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1612 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 09.12.2008 00:10


Разказах тази история* на моите шестокласници и  ги попитах: "За коя държава става дума?"
Една много нахъсена девойка възторжено се провикна: "България!"
Другите предположения бяха по реалистични, което ми вдъхна надежда...
Другото, което им казах беше, че може и да няма Бог, но е сигурно, че той ме обича:))) Та по тази причина попаднах с покана на VIP шести ред в НДК на концерта на хор Пятницки.
С последната песен хорът ни шибна як шамар. В нея имаше текст (предавам не дословно, а по смисъл):
"Мила моя Родино, аз те обичам и в лош и в добър час и никога няма да те предам!!!"
Повечето посетители в залата бяха рускини (то е ясно), та погледът на жената до мен ме довърши...
Приех го така болезнено, защото тя беше свидетел на две предхождащи събития.
Пристигнахме на уречената среща пред статуята във фоайето на НДК и с пачка покани в ръце започнахме преброяването. Още преди да обявим, че имаме излишни покани към нас се насочиха три непознати възрастни жени и започнаха да ни дърпат поканите от ръцете и настояваха да са три, за да има за всяка. Трябваше да се боря, за да опазя една покана и за себе си (излишните накрая им ги дадохме).
Минути след това се настанихме гордо досами сцената..., но  гордостта ми изчезна тутакси, защото и там се разигра драматична сцена. Пак три баби седяхя на чужди места и се инатяха т.е. не искаха да станат на хората, които имаха покана с въпросните места. След много разправии и нажежаване на напрежението станаха. Но не спряха на съскат по адрес на "връзкарите", които с какво са повече от тях, моля? Пак се наложи да се скрия под стола от срам.
Това ме подсеща за една идея, която ми хрумна преди дни, когато стана ясно, че шофьорите отново ще блокират транспорта, за да им направят заплащането двойно на сегашното. Та предложението ми е да докарат под строй въпросните шофьори и да ги натикат за 7 часа в класната стая, ама да работят качествено: преподаване, овладяване на дисциплината, изпитване, психологичен и индивидуален подход към всяко дете, озаптяване на проблемните деца, за да не пречат на останалите и т.н. След това да седнат грамотно и разбираемо да ми обяснят: колко години от живота си са посветили на това да влагат време и пари в образование. Защото много млади хора посвещават по 5 или повече години от живота си, за да завършат бакалавър, после магистратура, някои и докторантура и да получат накрая заплащане далеч по-ниско от шофьорския нискоквалофоциран труд. Да не говорим за количеството пари, които всеки млад вишист трябва да инвестира ((сам или неговото семейство) в своето образование.
Не казвам нищо ново, нито оригинално, но имах потребност да го кажа за сведение на много спорещи по форумите. Това е моята гледна точка.
А на рускинята отляво казах, че след много векове липса на българска държава и собствена аристокрация, след поетапното избиване на българската интелигенция (на няколко пъти след Освобождението) и след 50 години комунистическо битие (и съзнание, все още) - селският манталитет на българина е неизбежната реалност. И трябват поне поколение-две, за да се премине на по-високо ниво.
И по случай наближаващата Нова година искам да ви пожелая:
НЕКА СЕ ОБИЧАМЕ, ВМЕСТО ДА СЕ ОТРИЧАМЕ!

*която ще видите и чуете на долу поставения клип
http://vbox7.com/play:6747cdfd&ef=1



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. innid - Я по-добре кажи за изпълнението на хора?
09.12.2008 16:02
Здравей, lava :) Малко съм офтопик, ама кажи, хареса ли ти самият концерт? Аз научих твърде късно за него и ми е мъчно, че не съм присъствала. Доколкото имам представа от изпълненията им, хор Пятницки са способни да вдигнат цялата зала1 на крака, дори само с първите думи на "Катюша". Сигурно е било много вълнуващо да ги чуеш и видиш на живо!
цитирай
2. lava - innid
09.12.2008 17:17
Така е, разбира се. Иска ли питане. Беше невероятно удоволствие да ги гледам и да ги слушам. След всяко изпълнение имаше толкова аплодисменти, че изпълняваха поне половината песен или танц наново. И удоволствието да се докоснеш на живо до това изкуство не може да се замени нито с плоча, нито с диск, нито с красив и фееричен телевизионен филм.
На живо магията е друга и винаги ме държи дълго, дълго след това.
цитирай
3. innid - благодаря
10.12.2008 09:43
Благодаря ти :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lava
Категория: Хоби
Прочетен: 1262015
Постинги: 203
Коментари: 912
Гласове: 8398
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031